Dags för fest

Information om festen du inte får missa finns här. Det erbjuds som sagt var troligtvis ingen Karaoke, men jag är övertygad om att ni kan ha trevligt likväl. I mellandagarna 2001 hade vi faktiskt också fest, utan att någon nog tänkte på att Gröna Brigaden firade 20 år som supporterklubb. Den gången stod Rugbyklubben i Växjö som värd. Vi samlades tidigt och fortsatte långt in på småtimmarna. Under dagen spelade vi träningsmatch mot en nystartad ishockeyförening i Växjö och vi hade det väldigt gemytligt. Oskulden togs i Växjö Ishall, det var inledningen på en blivande TAIF-spelares försök att göra sig väldigt impopulär bland fansen och en natt då jag var nära att gräva mig egen bivack för att undkomma snöstormen. Jag är helt övertygad om att festen på LuckySeven blir minst lika minnesvärd.
***
Adele!
***
Bland diverse bloggar har det de senaste dagarna varit populärt att länka och kommentera Tampa Bay Lightnings försvarsspel. Själv ser jag mest likheter till hur mitt Hongdae Hwarang taktiskt manövrerade ut motståndarna den gångna helgen. Jag antar att det är ett vågspel mellan att vinna eller att underhålla. Frågan är vad som i slutändan är viktigast.
***
Det har i bloggvärlden också inatt varit populärt att påpeka det låga intresset för landslagsturneringar. 5000 personer kom för att se Tre Kronor spela i Örnsköldsvik. Jag har skrivit om det förr, och jag kan göra det igen. Men anonyma motståndare kommer aldrig att engagera en publik. Vi vill se vårt lag spela mot en motståndare som det finns lite känslor för, inte mot ett helt anonymt lag. Med den slutsatsen gjord så tycker jag att man därmed bör lägga ner alla planer på en eventuell Europaliga. Det kommer inte att fungera. Den svenska publiken vill ha minst lika mycket innehåll som yta. Och då tror jag Linköping-Luleå åtta dagar i veckan är att föredra jämfört med Linköping-Eisbären Berlin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0