Fredag

  • Efter gårdagens politiska inlägg tänkte jag det vore lämpligt med ett nonsens-inlägg i vanlig stil och sedan tar vi ett hockey-inlägg ikväll. Vad sägs om den dispositionen?
  • Trossö Ultras har kastat upp en ny hemsida där de har valt att ha Che Guevara som symbol. Supportergrupper till mitt koreanska lag, Suwon Blue Wings, hade samma symbol på sina flaggor. Lika fel som det kändes att Koreanska grupper försökte identifiera sig med Che Guevara, lika fel känns det att KHK-supporters gör det. Om vi nu tvunget ska sätta en ideologisk stämpel på Koreaner eller på KHK så tror jag inte den rimmar med Che´s övertygelse i alla fall.
  • Ikväll börjar en ny omgång av På Spåret. Jag har länge tyckt att det är Sveriges överlägset bästa underhållningsprogram, men i slutet började jag tröttna alltmer på Oldsberg och Hellbergs ansträngda försök till skämt. Nu tar Sveriges bästa programledare, Kristian Luuk, över och förhoppningsvis kan programmet få en behövlig nytändning.
  • Sveriges nästa bästa blogg läggs ner, förbannat tråkigt.
  • Jag tyckte att jag hade en plan och att det kunde gå vägen. Nu har det visat sig att den planen nog inte kommer gå i lås och jag måste nog lämna Sverige tidigare än väntat i vår. Troligen åker jag till Mozambique i slutat av Mars och missar således återigen avslutningen av säsongen. Det känns inget vidare, det måste jag erkänna.
  • Skulle Che Guevara varit beredd att sjunga med i Real KHK´s 'Vi köper allt vi vill ha'-ramsa?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Med tanke på KHK:s försäsongsprat (från vissa obskyra bloggare)om NHL så är det onekligen lite ironiskt att deras (ena) supportergrupp har Che som frontfigur. Kan ju bara misstänka att det skär sig lite med denna figur i Madison square garden! :-)

2009-12-04 @ 17:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0