Det kan gå...

Jag har följt Tingsryd AIF i ganska många säsonger nu. De senaste 6-7 åren har jag dock missat väldigt många avgörelser på vårkanten på grund av diverse utlandsresor. Denna säsongen tänker jag inte låta det ske igen. Det är rätt många bitar som börjar falla på plats för att jag i vår ska åka till Mozambique och södra Afrika för att förena nytta med nöje under lite drygt två månader. Den här gången har jag förhopningsvis lite att säga till om vilka datum som gäller, och med lite tur kan det hela sluta bra. Såvitt jag har förstått så är resan tänkt att ske strax efter påsk, som nästa år infaller helgen 2-4e april. Min innebandysäsong är slut redan i början på mars, så den ska inte vara några problem. Vad jag dock oroar mig starkt för är givetvis hockeyn. Spelschemat för eventuell kvalserie till allsvenskan är redan spikat och slutdatum för den serien är satt till söndagen 11e april. Min förhoppning är att kunna skjuta upp min avresa till Mozambique med en vecka för att inte riskera att missa en eventuell kvalserie. Om vi inte hamnar i kvalserien, eller inte spelar avgörande matcher i slutomgångarna så har jag oroat mig i onödan. Men om vi hamnar där och har chansen i slutomgångarna så kommer jag förbanna mig själv för att jag inte oroade mig. Så det är nog lika bra att mota Olle i grind, bättre att förekomma än att förekommas. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0