Saknade

Det går rykten om att O´learys ska öppna i Växjö igen. Tidigare låg O´learys i flera år på Båtmanstorget, men det lyckades aldrig gå runt riktigt. Personalen var allmänt otrevlig och servicen förhållandevis dålig. Men oavsett vilket så gillar jag O´learys. Det har en inredning och en atmosfär som jag tycker om. Stars n´ Stripes har öppnat i Växjö, men jag har svårt att fastna för det. Det känns plastigt och allmänt halvfabrikat tycker jag, lite som en skolmatsal pyntad för Halloween. Då faller O´learys grönvita dukar och deras coleslaw mig betydligt bättre i smaken.
***
Lakers – TAIF J20 på lördag, den passar jag på att se på min lediga dag.
***
På TV´n i bakgrunden just nu går elitseriematchen Rögle – Linköping. Det är två lag som jag saknar att möta. Eller är det kanske känslan av att ha en motståndare som vi återkommande tampas med i toppen av tabellen. Både Rögle och LHC blev stora rivaler runt sekelskiftet, och det var matcher som man alltid visste skulle bjuda på bra underhållning och bra stämning på läktarna. Framför allt runt matcherna mot Rögle fanns det en spänning och laddning som var svåröverträffad. Såväl hemma som borta. Någon motståndare av det slaget har vi dessvärre inte idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0