Torsdagstankar


Få sporter kan vara lika engagerande som handboll. Men ikväll i Växjö klaffade det inte riktigt. Evenemangspublik av det slaget är svårflirtad. Det är klappor, popcorn och en publikuppvärmare. Det blir inte mycket pinsammare. "Kom igen nu hela hallen, nu kör vi vågen. Heja heja! Klappa händerna med!" skriker han inför en lagom trött och ointresserad publik. Engagemang och passion är inget man kan lura fram så enkelt. Men hur som helst, kul att se handboll igen, även om jag fick en plats varifrån det var svårt att se riktigt hela planen. Det bör dock påpekas att jag kände mig oerhört felplacerad, och nog helst undviker diverse event i den arenan i framtiden, vad det än må vara.
***
Bra gjort Boateng och Milan.
***
Vilken dag det blev. Småkronorna tog en trots allt ganska trevlig seger i semifinalen i JVM. Jag gav mig obehindrat ut på en 7 km lång löptur i Fyllerydskogen. Men framför allt tog TAIF en oerhört tung och härlig seger i Uppsala. Att Owesson får avgöra igen är förbaskat roligt, och välförtjänt. Och när vi inte släpper in något mål, så räcker det ju faktiskt att bara göra ett framåt. Nu är vi, återigen ikapp både Asplöven och Almtuna igen, och det vore väl fan om vi inte kunde bita ihop på lördag och göra en bra insats mot ett Troja som har känts oerhört svajiga och rent ut sagt usla på sistone. Dessutom vankas det storpublik och fullsatta läktare på lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0