På gott och ont

Ingen mat är som mammas mat, och framför allt inte som hennes stekta fläsk med löksås. Det är när jag bjuds på sånt som jag ställer mig frågan varför jag inte hälsar på oftare.
***
Jag ser just nu reprisen av gårdagens match på TV. Eftersom det är lillelördag så unnar jag mig en öl också. TAIF är så här långt ungefär precis så energilösa som de kändes igår. Och så här i efterhand blir det förstås än intressantare att se vår forna lagkapten Santorellis agerande under matchen. Att vi förlorar Santorelli just nu bekommer mig inte särskilt mycket. Kan vi kapa löneposter i truppen så tycker jag det är kanon, och när det nu rör sig om en troligtvis mycket dyr spelare som inte har presterat alls vad vi förväntade oss i år. Jag antar att Jocke Fagerwall har en Dustin Johner-typ i beredskap och jag hoppas att Santorelli inte tillåts spela i Dackehallen nästa vecka. Jag ser det här som en oerhört god nyhet för oss. Vi slipper en stor utgiftspost och vi får en ledig plats till Tommy Goebbel som nu kommer att frälsa oss. TAIF har sagt tidigare att de inte ska röra spelarbudgeten på grund av den ekonomiska situationen, jag hoppas inte det betyder att de styrande nu känner sig tvingade att spendera de sparade pengarna genom att värva någon ny.
***
Chelsea - Southhampton 2-2. Jag kan inte komma ifrån att tycka det är skönt varje gång Abramovich´s gäng tappar poäng. Framför allt på hemmaplan och framför allt mot bottengäng. Jag ser det som karma.
***
En dag som idag är det rätt skönt att ta en promenad genom villakvarteren på Norr i Växjö. Skönt, men bitande kallt.
***
I förmiddags lyssnade jag på partiledardebatten på riksdagen. Det där med politik alltså, jag vet inte riktigt. Jag tycker det är väldigt intressant, men jag förstår givetvis de som är helt ointresserade för det är anmärkningsvärt hur mycket floskler och hur mycket siffertrixande som rabblas av partiledarna. Ideologiska skäl gör det enkelt för mig att veta vem jag ska tro på och hålla med. Ideologi blir ofta intressantare än partipolitik. Och just nu känns det tyvärr som om ganska få politiker i Sverige vågar vara ideologiska. Och om någon skulle råka vara det så beskylls han för att vara naiv. Tråkigt.
***
Där kom både 1-0 och 2-0 till Mora. Fruktansvärt att se hur bleka vi var i första perioden. Stockholmsresan måste ha tagit hårt på krafterna. Nu går jag och lägger mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0