Nytt år, samma tankar

En god vän briljerade igår kväll med ett foto han hade tagit tillsammans med Zlatan när de sprang på varandra i Åre under julhelgen. Det är en historia man har hört många gånger redan, och säkerligen kommer att få höra många gånger om. Själv replikerade jag med ett foto jag tog i Dackehallen under Malmömatchen, storheter på sitt sätt. Mina vänner är TAIFare, så även igår kväll blev det en hel del TAIF-nostalgi. Säsongerna 99-00 och 00-01 är kära minnen för de flesta av oss. Linköpingsmatchen och flera av Pasi´s citat har blivit oförglömliga och kan inte undvikas att komma på tal. Jag har ett gammal VHS-band liggande någonstans med en hel del TV-inslag om TAIF från den tiden. Det är nog snart dags att jag får det bandet konverterat till digitalt format. Men hur som haver, det var ett trevligt nyår och nu blickar vi framåt. 2012 blir 2013, men saker blir nog varken bättre eller sämre. Världen är densamma även om den skrivs med nya siffror. Det viktiga är att vi rör på oss, och att vi rör oss framåt.
***

Igår kväll strax efter middagen trillade min senaste följare in på Twitter. Den goda Ulvskog kan inte ha haft mycket på schemat om det är sånt hon ägnar sig åt vid halv sju på nyårsaftons kväll. Jag klandrar henne dock givetvis inte, det finns nog sämre twittrare att följa.
***
Helgerna är nu över, och som vanligt är det förhållandevis skönt att komma in i vardagens rutinre igen. I alla fall känns det så på förhand. Men efter ett par dagar tillbaka i skrivbordsstolen kanske det skulle kännas skönt med ett par lediga dagar igen. Det nya året startar i vanlig ordning med innebandy och återigen innebandy. Idag vilar vi men sen blir det träning både onsdag och torsdag samt match fredag och lördag. Det är för väl att jag tycker det är roligt i alla fall.
***
Även i år valde Ivanhoe fel tjej. Vad han ser i den bleka och ointressanta Lady Rowena kan jag inte förstå.
***
Jag måste komma med en liten rättelse. I mitt senaste inlägg kallade jag någon för att vara en "välkänd TAIF-hatare". Personen ifråga har nu hört av sig och vill påpeka att hans uppseendeväckande beteende, som kunde tolkas som en TAIF-hatares beteende, gjordes med glimten i ögat. Svårare än så behöver det alltså inte vara att sona gamla synder. Så från och med nu hoppas jag att ni betänker att mina eventuella snedsteg eller förlämpningar görs med glimten i ögat.

Kommentarer
Postat av: Johan Jakobsson

Ett välkänt försvar från den personen. Här om dagen försökte han ju bortförklara alla de gångerna han stått på läktaren och dragit deras "Hata TAIF-ramsa" och när han tom ställer sej i Örebroklacken bara för att få framföra samma buskap, med den väl inövade mening "jag gjorde det med glimtenen i ögat". Undear egentligen om han är verklig eller om hela han bara är: "med glimten i ögat"......

2013-01-01 @ 18:09:14
Postat av: C

Antingen finns inte OAO på riktigt eller så döljer sig världens fegaste människa bakom det namnet, jag väljer att tro på det förstnämnda. :)

2013-01-01 @ 18:34:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0