Inte mycket att uppröras över

Idag ska det komma hantverkare hem till mig för att byta fönster, så igår kväll fick jag rensa undan möbler och andra pinaler som kunde vara i vägen. Vi får hoppas att hantverkarna inte är Trojaner, även om jag inte tycker att tavlan där jämte fönstret bör vara för provocerade. Det är trots allt Larry Pilut på bilden, och sämre spelare kan man bli utklassade av.
***
Anna Tigerström på P4 Kronobergs sportredaktion delar med sig av sin högst personliga lista över länets bästa idrottspublik just nu. Det är lite oklart om hon rankar supporterklubbar eller publik i allmänhet, men listan toppas av Lakers Lakejer, tvåa är Ljungby Volleyboll och trea är BTK Frej. Framför allt har jag sett att många East Frontare är upprörda över den här listan, men i grund och botten är väl en så här genomarbetad lista inte mycket att uppröras över. Speciellt inte då det måste vara enda syftet med just en sådan lista.  
***
I lördags kväll såg jag Skellefteå - HV71 och efter andra perioden utbröt ett slagsmål där bland annat Marcus Nilsson och Martin Lundberg slog varandra blodiga. Nu är bägge polisanmälda för misshandel och enligt rubriker hotas de av hårda straff. Så kommer det givetvis inte att bli utan det kommer naturligtvis vara en utredning som lägs ner så småningom. Bland hockeyfolk på twitter och bland experter hör man det vanliga tugget om hur tramsigt det är och att slagsmål hör till hockeyn. Hans Abrahamsson på Aftonbladet skriver om att låta idrotten sköta sånt här själva. Men det är inte riktigt så det fungerar i ett rättsamhälle.  Inga förbund eller sällskap har rätt att sätta upp egna lagar som strider mot rikets lagar. Och att slå varandra blodiga som de gjorde i Skellefteå tycker jag aldrig ska vara lagligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0