En viss skillnad

Samma dag som jag definitivt erkänner för mig själv att jag hellre lyssnar på P1 än på P3 så tar minstingen i laget med sig tårta till innebandyträningen för att fira sin 15-årsdag. Det är vid såna stunder som jag inser att tiden inte tickar till min fördel i alla fall.
***
TAIF-Västerås imorgon alltså. Om det nu är så att VIK har ersatt Berglund och Backlund med en blek Santorelli som inte ens får spela imorgon så tycker jag gott att vi bör ha en chans. Några ur det gamla kärngänget lär väl dessutom komma till Dackehallen för att kolla på när Björklund kommer förbi. Det blir ett strålande tillfälle för oss att imponera på dem igen och nästa år ser vi dem alla i den grönvita tröjan igen. Om TAIF nu håller i sin varannan-match-trend så tror jag nog gott att det är läge för tre poäng imorgon. Såväl det kärva ekonomiska läget som Holtabs januari-sponsring pågår ju dessutom fortfarande, så det är fortfarande viktigt att du går på hemmamatcherna. Det finns inget alternativ. Ingen TAIFare sitter hemma imorgon.
***
Holger Berndt har dragit igång en bra grej via TAIF-bloggen. Han utmanar samtliga grönvita att vid matchen mot Karlskrona 2e februari skänka 50 kr/mål och 100kr/poäng som TAIF tar. Det bör vara en fin morot för laget att veta att deras prestation på isen är med och Räddar TAIF. Gå in och signa upp er redan nu.
***
Idag visade de ”Jalla Jalla” på TV lunch, och jag har svårt att bestämma mig vem som egentligen är vackrast av Tuva Novotny eller Laleh. Det är nog nästan fördel för den sistnämnda numera, något jag definitivt inte hade sagt senast jag såg filmen för tio år sedan.
***
Karlskrona verkar inte lyckas med någonting just nu. Som utomstående är det förstås uppenbart att de mesta de tar sig för blir fel. Det påminner en hel del om vår första säsong i Allsvenskan då oron och paniken gjorde att vi ofta handlade innan vi tänkte till ordentligt. Jag dömer ingen, det kanske är en av de positiva sidorna med att numera lyssnar på P1. Det är lätt att hamna i en ond cirkel där man försöker täcka upp för tidigare misstag genom att göra ett nytt. Men däremot tror jag det kan vara en nyttig läxa för många Karlskronasupportrar som gärna hånar oss för att ha stor spelaromsättning. Nu vet ni hur fel det kan bli.
***
Jag ser på NHL-hockey ikväll igen efter innebandyträningen, Boston – Winnipeg den här gången. Det är sjukt vad bra de är utmed blålinjerna om man jämför med vad jag är van att se. Däremot får Enström väldigt mycket förtroende i powerplay, precis som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0