Att ge och att få

I eftermiddags var jag på blodgivarcentralen. Jag vet inte om det var för att jag hade näsblod i morse som jag känner mig lite snurrigare än vanligt.

***
Jag har skaffat mig en så kallad Dreambox, som ska möjliggöra att jag får tillgång till all världens TV-kanaler för en hyfsat ringa summa. Det är framför allt att få tillgång till Premier League, Champions League och diverse filmkanaler igen som lockar väldigt mycket. Boxen är på plats sedan flera veckor, men det verkar som om jag får allt att klaffa först ikväll. Just därför ser jag ikväll på elitseriehockey, trots att jag egentligen inte bryr mig nämnvärt. Om allt klaffar det vill säga.
***
Idag kom ännu ett meddelande via taif.nu, och det var helt klart ett steg i rätt riktning tycker jag. Om inte annat så visade det att man har tagit åt sig av en del av den kritik och önskningarna om öppenhet som finns där ute.
***

I diverse olika sammanhang försöker jag tänka på att minimera mitt och andras resursslöseri. Ingenting blir bättre av att man lägger massa onödig energi på saker och ting som man inte kan påverka. Det gäller att fokusera på vad som är möjligt att påverka, inte på svarta hål som bara suger åt sig energin, positiv eller negativ, utan att ge något tillbaka. Just nu kan jag känna att vädret är en sådan energitjuv som inte ger mycket tillbaka. En solstråle eller två hade varit oerhört mycket värt just nu. När snön dessutom har försvunnit så känns det som ett jämntjockt mörker har lagt sig över stan. Just nu finns det inga andra alternativ än att fälla upp luvan och borra ner huvudet när man ska gå ut. Nu gäller det bara att hålla ut sista tiden, snart kommer våren.

***
Och TAIF då. Förlust igår igen. Asplöven slår Mora med 6-2 på bortaplan (...), och så var vi under strecket igen. Två raka segrar blev nu två raka förluster och återigen ser det tungt ut. Det här året blir en pina, även sportsligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0