Nu så

Jag är som en dålig sportchef, jag lovar brett och håller tunt. En dåligt scoutad lägenhet och en allmän okunskap om allt praktiskt har skjutit upp mitt bloggande betydligt länge än vad det var tänkt. Efter Burma, Laos och Bangkok flyttade jag hem till Sverige igen i somras. Lägenheten jag fick var vattenskadad och behövde restaureras. Men efter månders ovisshet och liv i en kappsäck har jag till slut landat i min lägenhet. Livet är tillbaka på ruta 1 igen och börjar så smått komma i fas. En nätverkskabel sitter i bredbandsuttagen så varför inte börja blogga igen...
 
"Blogga om vad?" kan man ju dock fråga sig. Det har hänt oerhört mycket det senaste halvåret som har gjort att jag önskar jag hade en blogg. Saker jag borde ha kommenterat. Israel bombar Gaza igen och Hamas skjuter mot Israel. En sydkoreansk poplåt blev en världshit utan att folk visste vad den handlade om. Rasismen i Sverige växer samtidigt som rasisterna på sitt eget vis bidrar till att gräva sin egen grav. I Amerika har det varit ett presidentval som än en gång fick sansade bedömare att än en gång skaka på huvudet. Cirkusen runt vår TAIF har varit rörigare än på länge, spelare kommer och går. TAIF´s kommunikationsavdelning sköts i nivå med Sverigedemokraternas och vår image har knappast förstärkts, samtidigt har media och oseriösa hockeysiter visat sig bedirva allt oseriösare journalistik. Det finns oerhört mycket som jag har velat tycka till om, och där har Twitter fyllt en stor funktion men kanske kan jag även hitta tillbaka till bloggandet igen. Men var ska jag då börja? Jag börjar säkert någostans i mitten, och tar mig ut mot kanterna. Det finns andra som sköter TAIF-biten så bra, så det ansvaret kan jag inte ta på mig. Jag har överlag lite dåligt samvete för att jag kallar mig för en TAIF-blogg. TAIF utgör en del av mitt liv, och av min blogg, men långt ifrån allt. Mitt liv handlar just nu väldigt mycket om innebandy, om politik, om religion, om samhällsfrågor, om sport och om lokal mediekritik. Så den här bloggen forsätter med all sannolikhet vara ett sammelsurum av allt möjligt, sett ur en naiv och vänstervriden TAIF-supporters ögon. Vi får se hur det går.

Kommentarer
Postat av: Joakim

Skall bli intressant att följa. Skönt med lite mix! Heja taif!!

2012-11-21 @ 23:41:16
Postat av: Joffemannen

Nytt rekord i hopplös nätverksuttagsplacering?

2012-11-23 @ 10:00:24
Postat av: 1923

Hopplöst placerat uttag iaf.

2012-11-23 @ 11:00:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0