Man får vara nöjd

Jag står i köket och lagar mat, på datorn ser jag "SMP live - bäst på Lakers", idag med en TAIF-spelare i studion. Och visst pratade de lite om TAIF också till slut. Kul att även vi får lite mediautrymme...
***
Som vanligt sedan 6-7 år tillbaka så innebär onsdagkvällar innebandyträning. Trots det koreanska ligaguldet så är jag inte högre i hierarkin än att jag måste träna varje träning för att hålla liv i någon slags innebandykarriär, på den nivån ligger min talang. Men något roligare än innebandyn tror jag inte att jag kan finna, så jag klagar inte över att få åka och träna.
***
Kommer ni ihåg vår gamla vän Fahlander, sportchefen som gång på gång anklade oss för skattebrott, citerades i SMP som en pålitlig person och som nu jagas av skatteverket. Att han skulle ha ett finger med i boken om Conny Strömberg kom inte som en skräll.
***
Inför gårdagens Champions League-match stod den där tjatiga Erik Niva i Turin och tjafsade om vikten för storklubbarna att behålla sin själ och kultur. Denna jäkla bakåtsträvare. När ska han fatta att den moderna idrotten har tagit över? Money rules. Min tro på kapitalets goda inverkan över idrotten stärks än mer när Roman Abramovitj sparkar sin nionde tränare på åtta år. Så härligt att så många genuina supportrars kärlek förvandlas till Abramovitj´s lekstuga. Hur kan man inte tycka om det?
***
TAIF har ett par tuffa hemmamatcher framför sig, ett utmärkt tillfälle om vi vill visa att segern i Ljungby var en engångsföreteelse och dra på oss ett par nya hedersamma förluster. Alternativt är det ett bra tillfälle för oss att ta ett par starka poäng och gå ur den här veckan med lite medvind i seglen. Ikväll blir det Swehockey i mobilen för mig, men på fredag är det jag som åker till Dackehallen med en öl eller två i bakfickan. Man får passa på när det är fredagsmatch och jag själv inte har match förrän på söndag.


Kommentarer
Postat av: Joffemannen

Vad har Fahlander med Connys bok att göra? Är Enestubbe och Fahlander kompisar?

2012-11-23 @ 10:03:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0