En planka

När Stockholmslaget AIK nu har spelat klart sin sista match på forna nationalarenan Råsunda, då låter de fansen ta del av arenans interiör och ta med sig hem vad de vill ha. Nog önskar jag att hade en planka från Dackehallens gamla ståplats. Jag vet flera som passade på att ta med sig ett minne när Dackehallen moderniserades, men själv var jag utomlands och missade tillfället. En sådan planka hade gjort sig väldigt bra i TAIF-hörnan i min nya lägenhet. Någon som har en planka till övers?
***
Idag på jobbet har vi haft Lisa Syrén på besök för ett möte. Det kändes som om man hade Ring så spelar vi konstant i öronen.
***
Man kan lida av hur mycket Stockholmskomplex som helst, tycka illa om Aftonbladet, tycka illa om media-favorisering, tycka illa om hockeyförbundet, tycka illa om smålänningar som håller på Djurgården och så vidare, men hur man än vrider och vänder på det så tar vi ikväll emot en av svensk ishockeys största (den största?) föreningar genom tiderna. På sätt och vis något som hade varit helt otänkbart för bara något år sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0