Nya mål


De minst sagt lugna protesterna utanför den Kinesiska ambassaden fortsätter. Jag var där även ikväll för att dra mitt strå till stacken som sydkoreanerna tyvärr inte bryr sig så mycket om som jag önskar att de hade gjort.
***
Det är alltså klart att Joakim Fagervall lämnar Tingsryd efter den här säsongen. Jag har lite blandade känslor för det. Helst hade jag nog sett att Fagervall stannade och gav oss lite kontinuitet. Det hade varit skönt med en tränare som kunde fortsätta bygga på vad han har inlett. Nu får någon annan fortsätta på den resa som Micke Tisell inledde för ett par år sedan. Det känns inte rättvist att på avstånd betygsätta Fagervalls insats, men jag har fått för mig att även han har fått svårt med ideér på slutet när energin verkar ha tagit slut. Även om vi har gjort en bra säsong så var det först i näst sista omgången som vi säkrade kontraktet. Nu får en ny tränare ta över rodret och förhoppningsvis kan han bygga ett bredare och tyngre lag av det Tingsryd AIF som Jocke Fagervall har hållit kvar i Allsvenskan två gånger om. Tack ska du ha Jocke, och lycka till i fortsättningen.
***
Igår tog hockeysäsongen slut, imorgon avslutas den koreanska innebandyligan. Redan i näst sista omgången säkrade vi guldet, så morgondagens match är mest av akademiskt intresse. Men nog vore det roligare att gå igenom serien utan tappade poäng, och nog vore det roligt för mig att som lagkapten få spräcka min irriterande målnolla. Oavsett vilket så ser vi väldigt mycket fram emot att ta emot pokalen och ställa till med en mindre guldfest efter matchen. En nationell mästerskapstitel är trots allt en nationell mästerskapstitel, och dem har jag inte särskilt många av.
***
Vad säger man om en sån här video förresten?
***
Det var på förväg ganska uppenbart att både spelare och supportrar åkte till Ljungby igår med en inställning som inte var värdig ett Kronobergsderby. Men det var en inställning väl värd firandet av ett lag som har genomfört en godkänd säsong.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0