All Star

Det brukar passera ganska obemärkt där hemma, men i Korea är det kinesiska nyåret minst sagt årets största högtid. I dagarna tre slår allt igen och alla koreaner firar hemma hos sina mor eller farföräldrar. Själv har jag inga koreanska mor eller farföräldrar, så jag åker till Busan i södra Korea istället. Det är en strandstad som väl egentligen är som bäst på sommaren, men det ska likväl bli komma iväg ett par dagar. Därför kommer nu även bloggen ligga lite på is över helgen.
***
Man är väl inte sämre än att man kan ge saker och ting en endra chans. I förhandssnacket låter det som om SMP Live idag tro det eller ej även skulle handla om vår Tingsryd och morgondagens derby mot Troja. Ikväll kom jag hem en kvart efter sändningen startade, och nu verkar det som om det efter sändning tar sid tid innan reprisen går att se i efterhand. Så nu sitter jag här och rullar tummarna och gör just ingenting. Jag ger det hela 40 minuter till, ligger programmet inte uppe då så går jag och lägger mig.
***
TREumf...?
***
Det är något av en overklig innebandykarriär jag har här i Korea. Det är klart att nivån inte är den högsta, men likväl är det kul att vara med om en tidigare helt ickeexisterande stjärnstatus. Det asiatiska VM-kvalet avgörs snart och däför behövde landslaget få träningsspela. Det samlades ihop något slags All Star-lag som ikväll spelade mot landslaget. Det är troligtvis det närmades jag någonsin kommer komma att spela en landskamp, så jag passade på att värma upp i min fina Sverige-jacka från Adidas. I matchen fick vi storstryk, men jag fick i alla fall äran att göra ett mål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0