Fångad i en masspsykos

Det blev som sagt ganska sent i fredags. Jag var dock hemma runt kl 04 och kunde slå på datorn och se hur Bankelius hade gjort mål och att vi än så länge hade 1-1. Jag somnade dock ifrån datorn ganska omgående och kunde igår ackompanjerad av rejäl huvudvärk läsa om en ny hedersam förlust. Dagen blev inte bättre när jag insåg att jag hade lovat danskarna att vi skulle gå på nöjesfält. Jag tror att jag tidigare har bloggat om Lotteworld, världens största inomhusnöjesfält. Lotteworld är precis allt som man inte vill ha efter en lång natt på stan. Det är fullt med barn, högljutt, blinkande lampor och fyllt med utklädda clowner, ett Lakerdome med andra ord. Men med hjälp av Burger King, rikligt med cola och mycket tålamod så blev det till slut en ganska lyckad dag. Men oavsett vilket så var det skönt att äntligen komma hem och få landa i sängen.
***
Dagens skvallerrapport, Anders Parmström var igår på Lagerlunden i Växjö och fick diskutera TAIF. Troligtvis dröjde han sig kvar i stan efter att ha varit nere och sett Örebro-TAIF på Mårslycke krog under fredagen. 
***
Det är något oerhört märkligt med Sveriges utrikesminister Carl Bildt. Andra svenska politiker kölhalas för att de inte har betalat TV-licens, för att de har handlat toblerone på regeringskortet eller för att de har fått för mycket bostadsbidrag för en lägenhet som de delar med en sambo. Omoraliskt, javisst. Men frågan är hur det står i proportion till Carl Bildts förehavanden, som inte verkar väcka någon särskild ilska bland folket. Lundin Oil fortsätter att ligga som en mörk skugga över utrikesministern, en skugga som inte verkar gå att få bort. Medias ovilja att verkligen sätta Bildt på plats, och Bildts ovilja att verkligen berätta om sin del av historien förvånar mig. Historien blir än mer skrämmande om man tänker på Martin Schibbye och Johan Persson, de två fängslade svenska journalisterna i Etiopien. De var ute med uppdraget attgranska Lundin Oils verksamhet i Etiopien. Utrikesministern är tyst och det som kallas tyst diplomati har uppenbarligen inte hjälpt. Och i samband med det är det alltfler som återigen reser de återkommande frågorna kring utrikesministerns medverkan i Lundin Oil, företaget som misstänks för folkrättsbrott i samband med sin verksamhet i Sudan. Någon gång i framtiden får vi säkert reda på Bildts eventuella skuld eller oskuld, jag tycker bara det är märkligt att inte många verkar vilja få reda på den sanningen nu.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du fortsätter att koppla dina inlägg till VLH på ett eller annat sätt. Humor.



Pajas!

2012-01-15 @ 14:16:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0