Att betala skatt är att hjälpas åt

Att betala skatt är häftigt. Det är ingen hemlighet att jag är ganska långt till vänster på den ideologiska skalan. Det är heller ingen hemlighet att jag är orolig över den välfärd som vi i Sverige håller på att nedmontera, alternativt sälja ut. Jag betalar gärna skatt (i Växjö Kommun) och vet att jag och min familj får väldigt mycket tillbaka för vad vi betalar in. Men det är när jag läser var våra skattepengar hamnar som jag undrar om det är så jävla häftigt att hjälpa till egentligen...

Kommentarer
Postat av: Boxplay

Tack för hjälpen, den kommer säkert till pass någon gång!!

2012-01-05 @ 13:38:48
Postat av: 1923

Huh? Bilden menar du?

Eller vem har jag hjälpt? Med vad?

2012-01-05 @ 13:54:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0