Kärleksrevolt

Kärleksrevolt! Bra ord, fin tanke och grym låt.
***
Idag är ingenting längre än ett par knapptryck bort. På facebook laddas det upp bilder från Tiomilarnas turande fram och tillbaka över sundet och via Twitter får jag uppdateringar direkt från Gröna Brigadens resa söderut. Och det verkar glädjande nog dessutom finnas mer än en person med smartphone och twitterkonto med på den resan. Det känns NÄSTAN som att själv vara med på bussen...
***
J20 har en tung helg. Stryk mot Växjö igår och idag ligger man under med 2-0 efter sju minuter hemma mot Malmö med tvillingarna Westerholm i spetsen.
***
Gårdagen blev, som väntat, lite senare och lite hårdare än vad det var tänkt. Som fallet allt som oftast är i Korea. Men idag har det varit aningen stillsammare. Ett besök i en bokaffär, en visning av en oerhört märklig tysk konstfilm, en köttsoppa och en golfrunda med några vänner var dagens aktiviteter. 29 över par på nio spelade hål. Jag antar att jag fortfarande har vissa detaljer att arbeta på i mitt spel...
***
Freddy Borg till fotbolls-EM!
***
Jag har precis kommit hem igen och väntar nu på nedsläpp i Ängelholms ishall. Nedsläpp vid midnatt är betydligt bättre än vid kl 03 så ikväll följer jag matchen med till buds stående medel. Ofrånkomligen går det inte undvika att kasta både ett och två ögon på matcherna i Ljungby och Sundsvall också. Om Borås tappar poäng så är de borträknade och om Sundsvall tar noll poäng så är de ute ut leken. Tar vi poäng så är Borås helt borta och tar vi tre poäng, eller fler poäng, än Sundsvall så är det också klart. Och så vidare. Jag vet inte vilket scenario som är troligast, men viktigaste är att våra grönvita vänner på plats i Ängelholm får en trevlig lördag. Vädret ser ut att vara fint i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0