Tappade poäng

Det blev ingen Bebeto-målgest av Dustin Johner igår. Jag antar att han kallt räknade med att göra mål i straffläggningen. 
***
Med det rådande väderläget så är helgerna väldigt lugna nu för tiden. Det är möjligt att det blir en tur på byn någon av kvällarna, men dagtid håller de flesta sig gärna inomhus. Idag har jag suttit och skrivit en hel del men även börjat titta på tidernas TV-klassiker, Macahan. Det finns så mycket nostalgi och så mycket barndomsminnen i den serien att jag blir alldeles rörd. 
***
När jag väl fick igång sändningen från Dackehallen igår så tyckte jag att det kändes ganska bra. Taif.nu skriver att vi knep en poäng av Leksand. Eftersom det var vi som ledde så ser jag det snarare som att Leksand knep två poäng av oss. Med tanke på hur lätt vi har haft det mot Leksand tidigare så tycker jag det är tråkigt att det inte blev någon poäng extra. Men när jag såg matchen igår så blev det tydligt även för mig hur lite vi trots allt skapar framåt. Vi har en förstalina av hög kvalitet, men sen känns det lite för tunnt. Förhoppningsvis räcker det i år, men till nästa säsong hoppas jag vi kan ta ytterligare ett steg i lagbygget.
***
Det blev VM-guld i bandy idag. Nu blir det nog fullt i Kungsträdgården för att fira bragden. 
***
3393 på läktarna i Dackehallen igår, multiplicera det med de 222 företag som i alla fall skänkt minst en krona per åskådare igrår så får vi väldigt fina pengar i kassakistan för TAIF.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0