Om fotboll

Det är mycket skriverier om att Pontus Wernblom lever en pojkdröm när han får spela mot sitt favoritlag och dessutom göra mål mot den. Men hur kan det vara en dröm att göra mål mot sina favoriter? Det borde väl vara tvärtom. Jag har då sannerligen aldrig drömt om att få göra mål på TAIF. Det finns förstås inga småpojkar som spinger hemma på tomten och fantiserar om att man dribblar förbi sina favoritspelare. Den som påstår det har aldrig haft varken favoritspelare eller favoritlag.
***
En av de bästa läktarsångerna som finns är Östers "Napoli, spelar som Napoli, spelar som Napoli, Napoli 87...". Lite extra aktuell i dessa tider.
***
Som gammal Buster-fantast tycker jag dock att Sportbladets framsida idag är klockren. När jag var ung så var Buster det bästa som fanns och Tingsryd Marknad var en guldgruva för att finna gamla tidningar. Jag lärde mig ganska snabbt att känna igen framsidorna på de tidningar jag hade hemma, så varje år kunde jag öka ut samlingen och hade till slut ganska många kompletta kompletta årgångar hemma i samlingen. Favoriterna var förstås berättelserna om Åshöjdens BK, även om böckerna som vanligt var bättre.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Växjö Lakers är hockeyns Åshöjden!



Året 1997 bildades Växjö Lakers efter att Växjö Hockey hade kursat, alltså året efter att Luleå tog SM-guld för endast 14 år sen startade sagan om den småländska klubben. Jag har själv spelat i ett fullsatt lakerdome och tror det är bland det värsta men samtidigt bland de mäktigaste tryck jag upplevt i en hall som tar drygt 4000. Kommer så väl ihåg när vi som bortalag åkte in i ett nersläckt lakerdome och de spelade låten "who let the dogs out" och publiken sjunger ouh ouh ouh ouh när de sänker volymen. Då undrade...va fan är det här?! Vi ska ju spela ett kval till div 1 och då brukar det vara närmast sörjande!! Men sen den dagen har jag alltid njutit när jag varit till Växjö och tittat hockey för deras supportrar som kallas lakejerna vet hur man får den lilla ladan att koka!! Så det kommer bli tufft att åka dit ner för att hämta poäng nästa år. Men till alla som jobbat för den klubben och varit med på den resan så önskar jag er ett stort jävla GRATTIS och njut under en vecka men sen måste ni börja jobbet för att stanna kvar i Elitserien....







Än en gång grattis till Elitserieplatsen Växjö!!







// Fredrik Glader

2012-02-22 @ 16:46:53
Postat av: 1923

Det var fint att vi fick det sagt.

2012-02-22 @ 17:35:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0