Obegripligt


Vad som har hänt i Egypten är förstås både fruktansvärt och oförståligt. 74 människor döda under en fotbollsmatch är en av idrottens största tragedier någonsin. Jag är inte nog insatt i den egyptiska politiska situationen för att kunna veta hur svängningarna går just nu, men nog känns det som att det måste vara något mer än en fotbollsmatch som resulterade i att 74 människor misshandlades till döds på en fotbollsplan i Port Said.
***
- 17 idag i Seoul. Enligt uppgift den kallaste dagen på 35 år. Nu gäller det att bita ihop.
***
Tingryd valde att inte släppa några spelare, och nu är det bara 8 poäng ner till strecket igen.  Att det sedan blir allt mer uppenbart att Robin Jacobsson är förlorad inför nästa säsong är en annan sak. Just nu är han vår kapten och då ska han ingenstans. "Vi påbörjade det tillsammans och vi skall avsluta det tillsammans", säger Anders Gustavsson till Expressen. Bra så!
***
Igår kväll spelade jag en runda Screen Golf (se gärna klippet här för att förstå vad jag snackar om) med en kompis. Att kunna gå in i ett varmt rum med fåtöljer och öl för att spela nio hål golf är en väldigt trevligt onsdagssysselsättning. Att jag inte kan spela golf känns egentligen ganska oviktigt, det viktiga är hur kul det är att med full kraft slå iväg bollen och se den fara närmare 200 meter åt förhoppningsvis rätt håll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0