Nu är det dags

Tre poäng till oss och noll poäng för Sundsvall. Idag eller i nästa omgång. Det är allt jag önskar mig. Det känns som om det är många som väntar på det just nu. Energin börjar ta slut och det vore så skönt att kunna vila ut lite och börja se fram emot nästa säsong och hur vi gör den än bättre. Säsongen har varit betydligt bättre än föregående, men likväl så ligger vi där vi ligger och väntar på att säkra kontraktet. Det finns med andra ord mycket kvar att förbättra. Och till den säsongen, så hoppas jag kunna vara tillbaka i Dackehallen igen.
***
Sverige säljer alltså årligen vapen för tre miljarder till Saudiarabien. För mig kommer vapenexport aldrig kännas som en bra idé. Vem vi än säljer till och vad vi än säljer.
***
Jag får lite gliringar här och var för att jag inte snackade mer TAIF när jag var med i radion häromdagen. Och visst, det kanske jag kunde ha gjort. Men när de ringde och förvarnade och gjorde ljudtest med mig så blev det faktiskt lite hockeysnack. De bad mig prata lite om min favoritfärg och när grönt och vitt nämndes så var steget till Tingsryds AIF inte långt. När sedan programledare Hanna Andersson säger sig vara från Mariestad så visar det sig att vi har en del gemensamma minnen. Någon sönderslagen bussruta mindes hon dock inte.
***
En vecka i Fillipinerna, det är jag värd. Om inte annat eftersom det är lite bistert nu när jag har blivit av med min enda vinterjacka.
***
J18 tog en fin seger igår och börjar klättra lite i tabellen igen efter att ha legat risigt till. En seger till där så är vi Kronobergs bästa lag även på J18-nivå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0