Mörrum luktar illa

Jag antar att ni alla är trogna tittare av Landet Runt på SVT. Om inte så borde ni se klippet här, 5:40 in kommer ett oerhört minnesvärt och udda inslag. Mycket nöje.
***
Idag skrev jag något på twitter om att vi numera bemöts med lite mer respekt än tidigare. Och samtidigt så länkar jag till en artikel i aftonbladet där det är en bild på en Röglespelare snarare än Robin Jacobsson. Och när de ett par timmar senare rättar till sitt misstag så kommer det en bild från hans tid i Nybro istället. Så bra koll har de på oss alltså. Men nåväl, min poäng står fast likväl. För ett år sedan hade ingen artikel handlat om någon av våra spelare beskrivit en allsvensk stjärna som har gjort succé i allsvenskan och är stekhet på spelarmarknaden. Så även om det innebär att vi tappar vår kapten så glädjer det mig i alla fall att vi och våra spelare i alla fall uppskattas.
***
Christer i P3 hade idag ett inslag där de eftersökte den lyssnare som befann sig längst bort. För första gången någonsin ringer jag in till radion, men det verkar inte som om mitt jobb med nordkoreanska flyktingar var tillräckligt intressant. Mycket märkligt. Till slut kom det ju dock in en kille från Tokyo som vann, så jag får väl se mig slagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0