Märkligt

Sven-Åke Gustavsson hade idag en lite märkligt insändare i SMP. Inte märkligt för att han har fel, utan märkligt för att meningen med den är lite svårtydd. För min del känns det som om det här var ett inlägg i en diskussion som har pågått ett tag, men där vi utomstående inte har fått ta del av de första fem-sex inläggen. TAIF behöver kommunen, och kommunen behöver TAIF, det tror jag vi alla kan vara överrens om. TAIF drar in oerhört mycket pengar till föreningen, och föreningen har så vitt jag vet ställt upp ganska bra för TAIF de gånger det har varit kärvt. Bara för ett par månader sedan köpte kommunen stora delar av Dackehallen för att ge ett exempel. Jag ser inget fel i att TAIF eller Sven-Åke som privatperson vill påtala för såväl kommunen som övriga kommuninvånare hur viktig föreningen verkligen är. Men om det ska påtalas så hade jag önskat att det görs smidigare med lite mer tydlighet än vad som nu var fallet. Det är inte helt lätt att förstå vilken uppskattning och uppbackning det är Sven-Åke syftar på.
***
SMP's 'Mot Alla Odds' fortsätter vara underbar TV. Dokusåpor där ingen åker ut is the shit.
***
Experterna säger att den är mjuk som en fårpäls, vilket gör att det smärtar mig än mer att jag har slarvat bort min Gröna Brigaden-luvtröja. Såväl min luvtröja som min älskade Star Wars-tshirt är spärlöst försvunna. Och det både grämer mig och förundrar mig. Hur lyckas jag slarva bort två tröjor när den sibiriska vintern ligger som enormt täcke över Korea. Vart har jag tagit av mig två tröjor och sen gått hem igen? Mycket märkligt!
***
Ett par av mina vänner och lagkamrater i det koreanska innebandylandslaget är just nu i Japan och spelar VM-kval. Igår förlorade man med 4-3 mot Japan efter att ha dragit på sig två utvisningar i slutminuterna och släppt in ett mål med bara minuten kvar att spela. Idag blev det seger med 5-0 mot Australien och drömmen om avancemang till VM i Schweiz ser ut att kunna gå i uppfyllelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0