Märkligt

6 mål framåt på 6 matcher. Det är förstås på tok för dåligt.
***
Idag vaknade upp till rubriker och statusuppdateringar som mer eller mindre uteslutande handlade om Björn Ranelid. Ranelid är en väldigt märklig man, men att melodifestivalen kan vara så pass viktig för oss svenskar är än märkligare.
***
Ajdå André Petersson, det här blev inte så bra. Det var ganska många TAIFare som höjde på ögonbrynen när han gjorde de där uttalandena för någon vecka sedan. Att känna stolthet för det lag man spelar för och respekt för sina fans är för oss TAIFare oerhört viktigt. För oss är äran att få dra på sig en förenings tröja och representera dess historia mer än bara ett jobb. André får nog nu väldigt svårt att göra sig populär hos sina supportrar igen, med all rätt.
***
Jag skrev för någon vecka sedan om att det var dålig timing att dragkedjan på min enda jacka hade gått sönder. Det är än sämre timing att jag igår kväll tappade bort både jackan och min grönvita palestinasjal. Nu gäller det att bita ihop, än dörjer nog våren ett par veckor.
***
Och så var det den välkända TAIFaren som har svurit att aldrig besöka Globen innan den dag TAIF skulle spela där. Den förhoppningen har han till slut gett upp och nu bokat biljetter till Hockey-VM i vår och kommer alltså att besöka Globen i maj, bara ett par månader innan Djurgården kan göra allsvensk premiär. Nu får han åka dit och se Victor Fasth istället för TAIF...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0