I hög tid

En av smågrabbarna fyller 10 idag, och har gjort en fin klädhängare i slöjden. Tänk vad de små liven är duktiga. Nu ska jag tydligen ha råkat lova att sätta upp den hemma på väggen, över sängen dessutom. 
***
TAIF J20 hamnade idag i underläge 5-4 borta mot Rögle med tre och en halv minut kvar att spela. Minuten senare kvitterar Måns Hermansson och med 19:23 (!) hänger Roberto Gliga avgörande 6-5 till Tingsryd. En vändning och en lagmoral som oerhört många TAIF-fans önskar vi hade fått se oftare under den här säsongen.
***
FN's generalförsamling upphöjde i veckan Palestinas status i FN från obersvatör till, märkligt nog, icke-medlem. Ett steg i rätt riktning för att det palestinska folkets mänskliga rättigheter ska få ett riktigt erkännande. För att visa sitt missnöje svara Israel med att bygga ytterligare 3 000 nya olagliga bosättningar, för att förtrycka palestiniernas mänskliga rättigheter ytterligare. En märklig historia.
***
1-5 efter första perioden, på hemmaplan. När jag smög fram resultatet på telefonen var det nästan så jag troddedet var något mer än ett sporstligt nederlag som låg bakom resultatet. Men när vi nu kom så pass nära som 4-6 så kanske mina misstankar var obefogade. Men oron blir inte mindre för det. De nästkommande fyra matcherna har vi Västers (b), Karlskoga (h), Leksand (b) samt Örebro (h). Det börjar bli hög tid för att något verkligen händer snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0