Gott slut

 
Igår kväll, hemkommen från en ointressant innebandymatch. Domaren har precis blåst av matchen i Västerås, från min dator ljuder Eldkvarn med den där särskilda låten som betyder vinst och i handen har jag en kopp varm och stärkande glögg. Just där kändes livet väldigt behagligt efter en annars tuff dag.
***
Varje år kommer samma klimatkritiker fram. "Se så kallt här är, klart att det inte finns någon global uppvärmning". Jag trodde att den globala uppvärmningen var en ganska vedertagen teori vid det här laget. Och för den som tvivlar, tänk då lite på orden och vad de betyder. Global betyder inte Växjö, inte Småland eller ens Sverige. Global betyder hela världen. 360 grader horisontellt och 360 grader vertikalt härifrån, och allting däremellan. Ibland kan det vara nyttigt att slå på TVn vid 19.30 på kvällarna och se lite längre bort än utanför sitt eget köksfönster. Den globala uppvärmingens vara eller icke vara avgörs inte huruvida smålänningarna tvingas skotta snö eller inte på vintrarna. Det står aningen större insatser än så på spel.
***
1-0 borta mot ett formtoppat Västerås igår smakade som sagt väldigt gott. Enligt rapporter var det en stark kämpainsats som gjorde att vi kunde ta tre poäng. Vi är i ett sånt läge att det vi behöver såna insatser gång på gång. Bortaseger mot Västerås glädjer oss förstås, men troligtvis extra glädjande för de Västerås-TAIFare som jag vet finns där uppe. I och med ICA-lagrets nedläggning i Växjö hamnade det ett par grönvita på ICA i Västerås, och närsom vi är där uppe på besök så brukar de dyka upp med TAIF-slipsar och en öl eller två innanför västen. Så säkerligen också igår hoppas jag.
***
Jag äger inga pengar jag kan skänka till TAIF. Men jag kan åtminstone se till att göra mina julklappsinköp i Webshopen på taif.nu. Ofrånkomligen är det så att om alla mina läsare skulle göra detsamma så skulle det bli en ganska ansenlig summa till TAIF.

Kommentarer
Postat av: Holger

Helt rätt. Fina julklappar att få men också att ge bort. Samtidigt så gör man en insats för klubben i ens hjärta oavsett var man bor.

2012-12-05 @ 16:05:45
URL: http://www.taifbloggen.se
Postat av: Joffemannen

Tänkte stödköpa kokboken som julklapp, men så måste man handla för minst 300. Fasen. Måste tänka ut vad mer man kan behöva

2012-12-05 @ 16:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0