Dagen efter


Igår kväll hade vi julfest med innebandylaget för att fira en oerhört lyckad inledning av säsongen. Eftersom jag utgör halva festkommitten gick större delen av dagen åt för förberedelser av diverse slag. Festen i sig blev oerhör lyckad och det var i klackar i taket i ordets rätta bemärkelse. Men en dag som idag får man betala priset för det. Det är märkligt hur mycket stryk kroppen tar numera trots att man bara är ute efter att dricka några öl. Och det är minst sagt lika märkligt att man inte lär sig.
***
Gårdagens insändare i SMP har fått en hel del reaktioner. Jag är nöjd både med texten jag knåpade ihop och med repsonsen på den. Jag var inte riktigt beredd på att insändaren skulle få så mycket utrymme, eller att den skulle ses av så många. Igår morse när jag vaknade hade jag fått många sms som tackade, berömde ellre undrade. På smp.se kan man läsa tre kommentarer som alla menar att kommunen har gjort tillräckligt för TAIF. Men då har man inte läst texten ordentligt, det här var ingen text riktad till kommunen. Och det var inte heller någon kritik mot dagens styrelse eller lag. Det var en text som var menad att väcka åtminstone lite liv i en slumrande eld. Förhoppningsvis ger det någon effekt också, förhoppningsvis var det en och annan som fick lite sämre samvete eller som kände sig manad att åka till Dackehallen imorgon.
***
Jag träffade en läsare igår på krogen som också ville berömma insändaren. Men han lyfte också fram att han inte höll med om de politiska bitarna, och det köper jag. Men jag ser inte det som skäl nog att sluta skriva om de bitarna, speciellt inte med tanke på vad man kunde läsa i dagens DN om ideella föreningen Mattecentrum hjälper närmare 4 000 elever gratis med läxhjälp varje vecka i Sverige. Nu nekas de 500 000 kronor i bidrag av Stockholms stad. Orsaken är att de anses konkurrera med de kommersiella läxläsningsföretagen. Finns det en logik i det resonemanget så är den väldigt svår att finna. Var är upprördheten och de ilskna facebookgrupperna?
***
Jag träffade sent inatt även en bartender som utgav sig för att ha varit målvakt i elitserien för Linköping för något år sedan. Av kroppshyddan att döma så kan jag tänka mig att han stod i vägen för många skott i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Joffemannen

Har du länk till insändaren eller var det samma text som du la upp här?

2012-12-17 @ 09:52:38
Postat av: nittontjugotre.blogg.se

Ja det var samma text, fick in den på SMP Debatt också.

2012-12-17 @ 10:25:08
URL: http://nittontjugotre.blogg.se/
Postat av: Hallabroan

Kanon att du börjat blogga igen.
Riktigt bra insändare.
Hoppas den kan hjälpa till att väcka lite liv i "slumrande" TAIFare och hjälpa TAIF en liten bit på vägen.
Vi börjar med att hoppas på bra uppslutning I kväll mot Örebro.

2012-12-17 @ 16:35:53
Postat av: Martin

Förbannat bra text du knåpat ihop! Det är supportrar som du som gör att man är stolt som TAIFare.

2012-12-17 @ 23:06:27
Postat av: nittontjugotre.blogg.se

Tack ska ni ha. Beröm och trevliga kommentarer är livselixir för alla bloggare.

2012-12-17 @ 23:27:09
URL: http://nittontjugotre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0