Vi är på väg


Färden går mot Sundsvall. En bortamatch som alltid kommer innebära goda minnen för oss. Även om Sundsvall i sig inte är särskilt upphetsande så var vårt allsvenska avancemang det. Jens Westin och Sundsvall kommer alltid att spela en roll i den grönvita historien. Om förra årets premiär var galet upphausad så är den här matchen raka motsatsen. Kanske har vi insett att även årets säsong kommer att bli en lång säsong, att matchen i Sundsvall i eftermiddag bara är ett första steg på en oerhört lång vandring. Jag har hitills inte skrivit något om målsättningar eller förhoppningar inför den här säsongen. Inför förra säsongen skrev jag att det viktigaste med vår comeback i allsvenskan inte var de sportsliga resultaten, utan att vi var tillbaka och skulle göra avtryck. Samma målsättning sätter jag för den här säsongen. Vi ska hålla oss kvar, vi ska förhoppningsvis göra det utan att behöva kvala men framför allt så ska vi vara det Tingsryd AIF som vi är stolta över.
***
Vad var det nu jag skrev till Gustaf Andersson SMP igår? Snäpp upp ett par steg. Det verkar inte som om han har tagit åt sig av mina råd. "...i så fall den första i seriespel sedan Skåre borta den 27 januari 2010 (5–2)". Så segrar i allettan räknas som seriespel, men segrar på bortaplan mot Nybro, Olofström, Enköping och framför allt Sundsvall i kvalserien samma vår räknas inte. Inte speciellt upprörande i sak, men själva principen stör mig. Försök att ha fokus på rätt saker och gör i alla fall en ordentlig faktakoll innan du skriver, det är väl det minsta vi kan begära.
***
"Under dagen kommer också Växjö Lakers maskot lejonet Leo visa upp sig för första gången. Att ett lejon blir Lakers symbol i stället för exempelvis en älg är inte så konstigt eftersom lejonet i Smålands landskapsvapen ingår i Lakers emblem". Nej det är klart det inte är så konstigt. Inget blir mer förvirrat av att laget som bytte färger och logga över sommaren även ska lägga sig till med ännu en ny symbol. Det börjar bli trångt nu bland lejonen, gamarna och sjömännen.
***
Gudfadern! Vilken fantastisk film det är, en film jag kan se om gång på gång.
***
Vidare från Smp; "Bland annat kommer Växjö Lakers nya cheerleaders att bjuda på en show...". Nya Cheerleaders! Det känns då sannerligen som ett beslut för 2010-talet...
***
I Korea finns det tio barer i vart gathörn. Och i universitetsområdet där jag bor känns det som det dubbla. Så även om jag har bott här i åtta månader så går det var dag att finna en ny bar, om man nu har den målsättningen.  Jag har varit på många av dem, och jag har skaffat ett par favoriter. Men ingen bar bättre än den jag hamnade på igår kväll. En koreansk version av Kafe de Luxe. Väggarna var fyllda med gamla filmaffischer, tusentals LP-skivor och en bar med rikt ölutbud. Stället var fullsatt och framåt midnatt började gästerna nappa på den koreanska 60 och 70-talsmusik som spelades. Inredningen var Kafe de Luxe, men när dansen började så kändes det mer som schlagergolvet på Grace, fast på Koreanska. Helt underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0