'Aa Design Museum'

Här är mitt favorit-café, 'Aa Design Museum'. Här sitter jag just nu. Nersjunken i en fåtölj och skriver. Jag skriver, skriver och dricker blaskigt koreanskt kaffe. Jag skriver projektplaner, mailar och googlar fram allt som jag inte visste sedan tidigare. Igår tog livet i Korea äntligen fart på allvar. Nu har jag fått en utmaning som har triggat igång alla mina kreativa krafter. En utmaning, som gör vad som helst möjligt ifall jag löser den. Om jag inte löser det så har jag nog lärt mig oändligt mycket i vilket fall. Just idag känner jag mig väldigt priviligerad. Idag vaknar halva Stockholm upp med ett mail från mig i sin inbox. Jag har fått en enormt intressant båt till mitt förfogande, en båt som jag nu försöker få media, politiker, mänskliga rättigheters-representanter och och universitetsfolk att kliva ombord på. Och än så länge verkar det inte alls omöjligt. Om alla bitar faller på plats så innebär det att jag tar med mig utvalda koreanska vänner för en föreläsningsturné i Sverige under slutet av 2011.
***
– "Tingsryd anser jag vara det mest puckskickliga laget i allsvenskan", säger Trojas tränare Patrik Ross till SMP. Där ser man. Det mest puckskickliga laget i allsvenskan...!
***
Imorgon drar vi till Daegu. Där ska vi sitta på läktarna och tugga på torkad bläckfisk medans Emma Green, Christian Olsson, Usain Bold och de andra springer omkring där nere i värmen. En resa som jag ser fram emot. Det ska bli kul att lämna Seoul några dagar. Kul att få se på friidrott live och förhoppningsvis kunna fira någon medalj med det svenska laget. 
***
Tingsryd fortsätter uppenbarligen att blanda och ge i träningsmatcherna. Min van a trogen så har jag förstås ingen aning om hur matchen såg ut. Men jag kan konstatera två enkla sanningar. En träningsmatch är en träningsmatch, och det är alltid roligare att vinna än att förlora. Ska jag ur statistiken hitta några glädjeämnen så är det väl att våra Las Vegas-Amerikaner fortsätter producera framåt tillsammans med svärmorsdrömmen Rollin-Carlsson.
***
Ambassadlivet dröjde sig kvar lite igår. Jag fick en inbjudan till en klassisk konsert med efterföljande cocktail-mingel. Jag suger på att mingla, men jag är bra på att dricka cocktails. Dock handlar det i de fina kretsarna lite mer om att mingla bra, än att nyttja den öppna baren. Något som jag återigen missuppfattade igår då jag och mina vänner inte pratade med någon, var kvar bland de sista och gjorde vårt bästa för att tömma vinbaren. Man får passa på när det bjuds...

Kommentarer
Postat av: Tekning

Tycker det är lite dåligt med kommentarer här ;-) Skickar en hockeyneutral då jag tänkte på dig när jag såg detta i veckan.



"Diktauren som lever kvar som en kackerlacka efter en neutronbomb när andra diktaturer faller" Så beskrev Filip & Fredrik Nordkorea när Nordkorea uppmärksamamdes i nya nya programmet "Breaking News"



http://www.kanal5play.se/program/play/breakingnews-s01e08



Gäster fd ambassadören Erik Cornell oc Måns

Herngren. Mycket nöje.

2011-09-04 @ 19:00:38
Postat av: 1923

Tack för tipset! Erik Cornell är alltid spännande att lyssna på. Jag har hans mobilnummer här, får se när jag vågar ringa...

2011-09-05 @ 04:18:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0