Vidare om Nelson Garden

Jag gillar inte att gå i taket för vad media skriver, men den här informationsrutan i dagens Sportbladet köper jag inte. "Andra udda, kommersiella arenanamn"? Jag kan öka på den listan i så fall; FM Mattsson Arena, Lindab Arena, AXA Sports Center, Tegera Arena, ABB Arena, Stadium Arena, Behrn Arena, COOP Arena, Vida Arena, Ericsson Globe, E.ON Arena, Löfbergs Lila Arena, Skellefteå Kraft Arena, Läkerol Arena, Kinnarps Arena, Swedbank Stadion och så vidare... Räknas Nelson Garden Arena verkligen som ett udda, kommersiellt namn i det här sällskapet? Jag känner snarare att vi, tillsammans med Skellefteå Kraft Arena, har det namn som kommer undan bäst med sitt kommersiella namn.
***
Och läste jag något om TAIF som en plantskola? En förening på gräsrotsnivå?
***
Anledningen till att majoriteten av de bakåsträvande, och omoderna TAIF-supportrarna inte gör upppror över namnbytet är väl just för att de flesta inser att det är ett ganska bra namn som inte förstör allt för mycket. Hade vi fått höra att vi skulle bli Läkerol Arena, AXA Sports Center eller något liknande, då tror jag folk hade reagerat betydligt mer.
***
Leifby skriver för övrigt bland annat i sin blogg;
"Nelson Garden Arena.
Där talangerna blommar ut.
Där segrarna inte växer på träd.
Där Löven kommer att falla.
Tja, det kan funka.
Nils Dacke har ju ändå inte skjutit till en spänn sedan 1500-talet."
***
Och klart det inte är en arena. Vi har aldrig haft, och vill nog inte ens ha en arena i Tingsryd.

Kommentarer
Postat av: Vsång

FAN vad bra du skriver!!!!

2011-09-09 @ 05:34:18
Postat av: Joffemannen

Dissa inte Leifby, han är ju vår man!

2011-09-11 @ 10:22:28
Postat av: 1923

Här dissas ingen. Och så vitt jag har förstått så brukar det inte vara artikelförfattaren som sätter rubriker och skriver såna där rutor vid sidan om.

2011-09-11 @ 13:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0