Så var de tillbaka



Ekwall vs Lundh, det bästa prata-om-fotbollprogrammet som finns.
***
– "Fram till jul var det en av mina bästa säsonger på länge. Sedan tappade jag lite motivation, det var väldigt turbulent i Tingsryd i fjol", Jan Öberg till Barometern. Ska vi kalla det brist på självinsikt?
***
I Korea stundar familjehögtiden Chuesok. En slags Thanksgiving som man firar med familjen och det närmaste. Det innebär i praktiken att alla transportvägar in och ut ur Seoul är igenkorkade av familjer som ska besöka mor- eller farföräldrarna. För oss som inte har någon familj att besöka utanför Seoul så innebär det att vi blir strandsatta kvar i ett öde Seoul. Det är en något udda känsla att se denna stad helt plötsligt ligga öde och tom.
***
Annika Norlin!
***
Så var den sista träningsmatchen spelad och nu är det bara en vecka kvar till premiären. En premiär som även jag här borta ser fram emot väldigt mycket. Utan att ha sett matchen mot Oskarshamn igår så kan jag tänka mig hur den såg ut. Nu är alla träningsmatcher spelade och vi har alla lärt oss förr att de nu inte spelar någon som helst roll. Försäsongen har, för min del i alla fall, knappt bjudit på några genomgående besked. Det är ganska svårt att veta var vi står och vart det här kommer att bära. Men att det blir bättre, det hoppas jag vi alla är överrens om.

Kommentarer
Postat av: Joffemannen

Bara för att Jan Öberg var sämst förra året blir ju inte Tingsryds vårsäsong bättre. Ej heller för att Jan säger att vi var kass.

2011-09-11 @ 11:00:32
Postat av: 1923

Nej, att vår vårsäsong skulle vara bra kan nog inte påstå. Men att Jan Öberg skulle gjort sin bästa säsong på länge tycker jag låter lustigt. Då kan man ju inte låta bli att undra hur hans tidigare säsonger har sett ut.

2011-09-11 @ 13:20:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0