Vart är vi på väg?

...
***
Förhoppningsvis är vi på fortsatt klättring uppåt nu. Nu är vi förbi Almtuna, om än bara tillfälligt kanske, och fortsätter dryga ut avståndet neråt. Jag vill fortfarande förbi Troja och då känns onsdagens match i Sunnerbohov som ett utomordentligt tillfälle att ta oss förbi dem. Eftersom jag inte heller såg gårdagens match så kan jag inte mer än upprepa vad jag har skrivit tidigare, vi känns så oerhört mycket stabilare nu och att vi kan vinna matcher där vi tydligen inte spelar särskilt bra lovar gott inför fortsättningen. 
***
Igår kväll var jag ute en sväng med ett gäng koreanska föra detta arbetskamrater. Vi pratade familjeliv, samhälle och välfärd. Det är i såna situationer som jag blir oerhört stolt över att kunna berätta om den oerhörda välfärd som finns i Sverige. Förtroendet för välfärdsstaten i Sverige är oerhört stort jämfört med den misstro som finns mot den koreanska staten. Istället är det företag som i så stor utsträckning som möjligt försöker erbjuda de samhällstjänsterna. Ibland känns det som om vi inte alltid värdesätter den trygghet vi trots allt har i Sverige. Ett tecken på det är hur vi nu säljer ut mycket av det som har byggt upp stabiliteten. Företagen försöker tränga sig in överallt och för den som har råd så finns det finare skolor eller finare sjukhem. Jag känner en oro när jag läser om hur Växjö Kommun försöker köpa ut de svaga och sjuka och jag är rädd för vart Sverige är på väg.
***
Vart är vi på väg? En dansk stad med Calluna vulgaris... Ljung-by förstås. Är inte du på väg dit? Anmäl dig nu! Och när du ändå håller på och anmäler dig så ska du också givetvis anmäla dig till Gröna Brigadens 30-årsfest som närmar sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0