Indisk mat

Så där, nu är Växjö snart den storstad som många verkar tro. Växjö är nog den sista storstad i världen som får en indisk restaurang. Men hur som haver, tillsammans med vietnamesisk mat så ligger nog indiskt högst upp på min lista så jag är väldigt nöjd. Om det här går i lås så blir Växjö en stad med ytterligare ett vattenhål att besöka. 
***
På tal om Twitter, saudierna måste undra vad fan vi snackar om egentligen. Det är kanske inte många som minns det, det kanske inte är många som var med på den tiden. Men någon gång för tusen år sedan (i mitten av 90-talet) så gjorde ett par män av arabiskt ursprung sin entré på läktarna. De var klädda i vita särker och dansade och sjöng. Det här var före 9/11 och för den islamofobin spred sig i Europa, så deras närvaro uppskattades väldigt. Med all säkerhet var det så att de kom från Taif i Saudiarabien, och var i Tingsryd just för att se TAIF spela. Precis som att jag en dag kommer att åka till Taif. Det är lite synd att Taif och Flin flon ligger så långt ifrån varandra. Annars hade det kunnat vara en utomordentligt trevlig roadtrip.
***
Efter gårdagens två innebandymatcher och kvällens träning så är jag mer än mör i kroppen. Det borgar för att jag kommer sova väldigt gott i natt och det förklarar även varför det här blir ett väldigt kort blogginlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0