I will always be your soldier

Så blev det kval, och det förtjänar vi antar jag. Grattis till sundsvall och snopet för troja givetvis, men det här är en grönvit blogg så jag väljer att gräma mig över vårt öde istället. Sundsvall och Troja-bloggarna (...) får gräma sig över sina lag.
***
Som alla andra kloka på GB's forum redan har konstaterat så var det inte igår vi tappade den där poängen som skulle hållt oss kvar utan kval. Vi har inte vunnit en bortamatch på hela säsongen. Vi har varit allt för veka och förnedrat oss själva allt för många gånger den här säsongen. Vi förtjänar att tvingas kvala. Men mer än så förtjänar vi inte. Sen jag lämnade Sverige för fem veckor sedan har en ordentlig uppryckning skett. Vi vann trots allt fyra av de sista sex matcherna, och de enorma dalarna verkar ha försvunnit. Det har infunnit sig en slags trygghet i laget och i resultaten som gör att jag inte går in i det här kvalet utan den enorma ångest som fanns för ett par veckor sedan.
***
Om jag ska fortsätta koppla Seouls väder till våra hockeyresultat så har våren försvunnit. Nu är det återigen minusgrader och solen lyser med sin frånvaro. Jag har blivit lovad att det här är sista köldknäppen, sen kan vi kasta jackorna och på allvar njuta av solen. Jag räknar med att solen kommer att lysa på de rättfärdiga även i år och att körsbärsblommorna kommer att slå ut även i Christian Jacobssons trädgård vart det lider.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0