Sköna besked

Som vanligt när det vankas match mot Troja så är det en lustig känsla. Man letar efter den där derbyhetsen och anspänningen som alltid fanns förr. Under de senaste 5-6 åren så har jag lärt mig att den hetsen och de heta känslorna inte går att finna, före matchen. När vi väl står på läktarna i Sunnerbohov så brukar de dock komma tillbaka. Helt plötsligt är det återigen Troja med Patrik Ross, Henrik Melinder och Håkan Jansson som står för motståndet. Helt plötsligt är det återigen en av våra bittraste rivaler.
***
"Tingsryds finländska importer har fått ordentlig fart på grejorna" skriver SMP idag och har helt plötsligt vänt på myntet. Förståndigt!
***
Häromdagen kom rapporter om att det år 2010 dog fler människor i naturkatastrofer än på länge. Dock var det inte så många av de 220 000 som dog i Haiti försäkrade så den ekonomiska förlusten blev inte så allvarlig som den hade kunnat bli. Och eftersom de flesta som dog var i u-länder så kan vi fortsätta fokusera på hur klimatförändringar påverkar vår snöskottning och om vi kan hitta den där extra femhundringen i plånboken.
***
Det beting som jag gav mig själv över december och januari är nu avslutat. 90 sidor och 31 000 ord om den lokala utvecklingen i norra Moçambique ligger nu på bordet och är uppe till bedömning. Skönt att ha det gjort och nu kan jag åka till Ljungby och unna mig en öl extra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0