E cogito ergo sum

Vissa julklappar uppskattar man mer än andra. Ikväll kom 8-åringen fram och gav mig en kruka som han har målat till mig. Vad krukan ska vara bra till eller vilken funktion den ska fylla vet jag inte, men jag uppskattar hans ansträngning att måla mig en kruka i grönt och vitt. Det är, som de visa säger, tanken som räknas.
***
Folk som kör bil på fyllan är fullkomliga idioter som sätter oskyldiga personer i livsfara. Mer än så behöver man inte säga. Jag tror det är många inom vår förening som drar en lättnadens suck att Erik Hjalmarsson inte längre tillhör vår förening och att vi slipper vara de som får ta skit för hans beteende. Det känns som om rätt många hade tagit tillfället i akt och slängt en extra skopa skit på TAIF, och den energin det hade krävt kan vi behöva till annat. Huruvida Hjalmarsson tänkte eller inte är oklart, men jag antar att även bristen på tanke ibland räknas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0