trots torkan

Som de flesta andra svenskar så sitter jag nu och kollar på handboll. Det blir dock uppenbart för mig att jag nog har missat ett decennium handboll ungefär. Och kanske är det faktiskt så, av oklar anledning så brukar mina utlandsresor alltid infalla på våren. Så det finns trots allt en möjlighet att jag verkligen har missat de senaste tio årens handbollsmästerskap. Vad jag vill komma till är Jonas Källman är det enda namnet jag känner till i det svenska laget. Och anledningen till det är faktiskt att han och den nyblivna pappan en gång i tiden gick gymnasiet ihop. Detta bidrog till att vi fick en del fribiljetter och såg en hel del Växjö HF-matcher innan Källman försvann.
***
Återigen kommer det tänkvärda ord via aftonbladet. Läs dem, men kom ihåg att ni läste dem i den här bloggen först.
***
Nu är det mycket snack om mitt flyttpackande. Men idag när jag var nere i källaren så hittade jag en gammal luvtröja inköpt i Dackehallen. Av oklar anledning var den i storlek XXL. Kanske för att jag kände till Dackehallssyndromet att kläder brukar krympa, vilket även denna tröja hade gjort. Fast den har krympt mer än någon kan ana och var nog inte mer än en M i nuläget. Eftersom jag varken vill slänga eller skänka bort den så fick den ikväll följa med till innebandyträningen och fungera som födelsedagspresent till min favorit-artonåring
***
J18 vann ikväll hemma mot Borås, 4-2. Vi får glädjas åt det lilla!

Kommentarer
Postat av: L

Nog är det väl lite missvisande ingress "vem bryr sig?", när det faktiskt talas om i artikeln att 28.000 soldater + hjälporgansiationer jobbar i Sri Lanka, medans i australien står mest turister och tar kort.



Att media inte rangordnar enligt något annat än på vilken nyhet de tjänar mest pengar är väl inget nytt... l

2011-01-13 @ 22:00:32
Postat av: 1923

"Att media inte rangordnar enligt något annat än på vilken nyhet de tjänar mest pengar är väl inget nytt..."

Nej, men det är fel.

2011-01-13 @ 22:06:41
Postat av: David

Era kommunister! Klart vi vill läsa om människor m inflytande råkar illa ut..

2011-01-14 @ 20:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0