On repeat

On repeat. Samma sak, om och om igen. Borås borta innebär förlust, visst känns det som om vi har hört det förut? Nu läste jag att vi tog en seger borta mot Borås säsongen 02/03, men sedan dess har det blivit förluster. Detta faktum tillsammans med att vi i år har tagit endast 10 av 25 poäng på bortaplan och har en genant dålig utdelning mot övriga bortalag (0/9 mot BHC, 3/12 mot Sundsvall och 4/9 mot Troja) så var kanske inte seger igår ens var att hoppas på egentligen. 
***
Med risk för att trampa på minerat område så kan jag inte låta bli att läsa den här artikeln, både en och två gånger. Är det bara jag som reagerar på hur många stolar vår gamla vän Fahlander sitter på i den här affären? Han är med i sportgruppen som har sparkat (även om han nu inte verkar vara sparkad) Strömberg och han är Strömbergs rådgivare som också betalar hans lön för att spela i den klubb som anser sig ha honom som huvudsponsor. Nu läste jag för ett tag sen att Fahlander har lämnat Karlskronas sportgrupp, så där var det i alla fall en stol mindre att sitta på. Oavsett så är det lite lustigt och imponerande hur många fingrar han kan ha i olika kakburkar samtidigt.
***
Något annat som vi har hört förut är sportspegelns bekanta jingel. När jag tog paus i städandet och packandet så visade det sig att SVT visade repris på jubileumsprogrammet från förra veckan för att fira Sportspegelns 50 år i rutan. Sämre program kan jag komma på att titta på medans jag dricker mitt eftermiddagskaffe.

Kommentarer
Postat av: martin

Nästan lättare att nämna de klubbar som han INTE är inblandad i på ett eller annat sätt...

2011-01-11 @ 03:25:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0