Man tager vad man haver

Finskorna är inhandlade och skjortorna är strykta. Ska jag nu inleda min nya era som välklädd så ska det göras på allvar. Tanken igår kväll var att även inhandla den gråa och diskreta TAIF-halsduk som jag hade fått för mig fanns i souvenirboden. Dock visade det sig att det endast fanns grönvita halsdukar som nog inte så gör sig så bra till kostymen. Så istället för en ny halsduk så blev det ett stort klistermärke för att smycka min nya dator.
***
Dagens Palmebild.
***
Igår kväll medans jag väntade på att tröttheten skulle infinna sig så blev det att jag tittade lite på Phoenix - San Jose. Jag trodde själv att jag skulle se en hel del av Phoenix i år men då vår senaste NHL-export inte varit helt ut bofast i laget så har det inte blivit av. Men igår kväll var han med i alla fall, och gjorde mål dessutom
***
Lundström var inte den ena hjälten som var tillbaka igår, äntligen fick vi även se Viktor Tisell igen.
***
Stenen i ryggen blev droppen, en artikel som har uppmärksammats en hel del på sistone och är väl värd att läsa. Inom samma ämne så såg jag igår SVT´s dokumentär om Sverigedemokraternas 100 första dagar i Sveriges riksdag. Utan att skuldbelägga någon eller att kunna sätta fingret exakt på vad det är som sker i Sverige så tycker jag fortfarande att det känns obehagligt.
***
Therese Alshammar! Som jag unnade henne det priset! När vi satte oss i bilen igår efter matchen så fick vi höra på radiosporten att det endast var Alshammar och staffettlandslaget kvar i kampen om Jerringpriset. Då tog jag telefonen och ringde in en röst på henne. Det är möjligt att hennes prestation inte är tillräcklig för att vinna ett Jerringpris men den karriär hon har haft och den förmåga hon har att år efter år hänga med i världstoppen gör att hon förtjänar priset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0