Mer Nostalgi

Förlfyttandet av lådor fortsätter och idag trotsade jag Flin flon-väglaget och körde hem mot mina föräldrar med omgång fullpackade flyttlådor. Under färden underhölls jag av Tracks 90-talssammanfattning. Tracks och Kaj Kindvall lägger sig nu självmant på hyllan och ägnar nu lördagarna åt att sammanfatta programmets decennier av musik. Ska man sammanfatta 90-talsmusik så är det lätt att det blir väldigt goofy-nostalgiskt med Aqua, dr Bombay och Rednex. Men den här sammanfattningen bjöd på väldigt mycket kvalitet, Cranberries, Offspring, Soul Asylum, Dilba och så vidare.

Min stundande resa har utlöst en dominoeffekt i låd- och förvaringsbranschen. I och med att jag tömmer ett hus här så tvingas mina föräldrar tömma en stor garderob hemma hos sig för att göra plats för mina grejer. I denna garderob fanns förstås redan mycket av mina gamla prylar från den tid då Soul Asylum fortfarande spelades. Bland annat fanns där en tamburmajor som var fylld av halsdukar från olika lag från olika delar av världen. Mest anmärkningsvärt var den grönvita halsduk som tillhör FC Thurgau, det schweiziska lag vi mötte i Östersjö Cup en gång för länge, länge sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0