Leksand can we play you every week?

Efter kvällens match fick jag ett sms från en utflyttad TAIFare i Västeråsregionen; "Vad snygga ni var i TV. Var lite glada, det blev ju två poäng!" Och glada var vi. Koivisto var glad, Simon Stark var glad, Leiononen var glad, Lundström var glad och Janos Vas var glad. Om vi kritiserar det här laget för att de ibland visar brist på känslor och inställning så ska de också få beröm när de bjuder på det motsatta.
***
Tingsryd var bra ikväll. Vi var bättre än Leksand och vann rättvist, inget snack om den saken. Det kändes förvisso lite snopet att vi tappade segern på slutet av ordinarie tid, men så här i efterhand känns det förstås helt ok med två poäng. Vi är bra på hemmaplan och vi är bra mot topplag. Det känns som om vi presterar som bäst när laget har knivet mot strupen och inte förväntas ha en chans. Varför är det så?
***
Ikväll tog vi femte straffsegern av sex möjliga. Poäng som givetvis kan bli väldigt viktiga i längden. Så länge Janos Vas fortsätter att göra mål på sina straffar och så länge Leinonen fortsätter att vägra släppa in några så kommer den här sviten att hålla i sig.
***
För egen del bröts en dålig trend ikväll. För två säsonger sedan drog jag till Tanzania och avslutade med en 0-4-förlust mot Kungälv. För ett år sedan åkte jag till Mozambique och avslutade med en förlust mot Sundsvall med 2-3. Ikväll såg jag min sista match för säsongen och det kändes bra att lämna med en seger iryggen.
***
Tomas Lundström var tillbaka ikväll och var bättre än vad jag hade vågat hoppas på. Hans comeback comeback kan visa sig bli väldigt viktig.
***
Efter senaste Leksands-matchen så skrev jag något om att vi har ett bra facit mot Leksand under senare år, och ikväll fick jag väl än mer vatten på den kvarnen. Med tanke på att Leksand är ett kroniskt topplag så får våra 11 poäng på de senaste 8 matcherna mot Leksand anses vara väldigt bra.
***
Leksandfansen... som vanligt är de en parodi som inte verkar förstå hur löjeväckande deras brist på agerande är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0