Den som är utan skuld får kasta första stenen

En nära anhörig på akuten, en oerhört god vän som återigen ska lämna landet, en oerhört stor dag imorgon samt en innebandyträning med spelarmöte ikväll har gjort att dagens uppdatering inte kommer förrän först nu. Vägarna mot Åseda idag kändes närmare som vägarna till Flin flon vilket gjorde att tiden på vägarna nog blev länge än vad mitt besök i Uppvidinge varade. Men jag var där i alla fall och nu kan Italienskan få åka tillbaka till sitt hittepå-land.
***
Nu är det kanske många som blir förvånade över att jag drar ut till försvar för en Örebroare, men jag tycker faktiskt synd om Conny Strömberg och den behandling han nu får. Han må vara en idiot på isen där han gör en hel del dumheter tillsammans med alla sina poäng. Men vad han gör vid sidan om isen är det egentligen ingen som vet. Att håna och måla ut honom som en alkolist och det ena och det andra tycker jag är att gå för långt. I höstas var han uppenbarligen bakfull på en träning och kvällen innan julafton hamnade han i fyllecell. Visst det är inget exemplariskt uppträdande men hur många TAIF-spelare har man inte genom åren stött på som varit redo för fyllecellen. Till och med jag som är så präktig och ordentlig har närapå hamnat där. Så att dra massa alkisskämt runt Conny Strömberg känns mest billigt och att nog många i så fall bör börja med att rannsaka sig själva.
***
De flesta vet nog nu om att det vankas lite klassisk fredagsmatch imorgon. Målet är att återigen uppleva en fredagsmatch som vi brukade göra det förr, innan fredagarna blev en vana. Mer information finns här, men det viktigaste är samling på Tingsryds Pizzeria.
***
Ryssarna verkar fest på i alla fall...

Kommentarer
Postat av: Steve

Han har många strängar på sin lyra den där Conny:



http://www.blinkx.com/watch-video/longest-medicine-ball-control-duration/pNQooO7Vc6bC-iRofE-h3Q



Jag ser också ironin i att det hela utspelar sig i Guinness Rekord-TV...

2011-01-07 @ 03:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0