Den första dagen på ett nytt liv

Det är viss skillnad på lag och lag. Från och till igår kväll så tittade jag på de svenska småkronornas möte med Kanada. Sverige utstrålar en härlig tro på sig själva och en övertygelse om att allting är möjligt. Inget verkar skrämma och desto sämre förutsättningarna är, desto mer biter de ihop. Detsamma kan man inte säga om Liverpool som utstrålar den totala motsatsen. Dagens match mot Bolton var, som vanligt numera, en pina att se. Samtliga spelare, ledare och publik utstrålar en krampaktighet nertyngd av krav och prestationsångest.
***
Nyår är nyår och egentligen inte mer än en kväll bland andra. Men även i år (förra året?) blev det ett trevligt nyår med förträffligt god middag och trevligt sällskap. Svårare än så tycker jag inte det behöver vara för att få en bra nyårsafton. 
***
Efter sju och en halv timmes fotbollstittande idag så fastnade jag framför en film som totalt fångade mig. 'Over the border' med Harrisson Ford, Ashley Judd och Ray Liotta var berörde illegal invandring och hur mänsklighet och omtanke åsidosätts för lagar och förordningar. Hur familjer kan splittras när personer enbart blir ett namn på papperet. En människa är aldrig illegal.
***
Om det nu stämmer att Pekka Saarenheimo är klar för TAIF så antar jag att vi får tolka det som att vi inte får se Lundström mer i år. Väldigt tråkigt i så fall. Värvningen av Saarenheimo får nog supportrar till grannklubbarna att gå i taket av glädje kan jag tro. Men oavsett om det är en finne eller ej så behöver laget förstärkas. Det har varit uppenbart att truppen är för tunn och att vi inte orkar med när laget matchas för hårt i nuläget.

Kommentarer
Postat av: Martin

Ska bli härligt att läsa alla kommentarer när/om man landar en center. =) Saarenheimo låter inte helt fel, en kille som är bra i box play enligt eliteprospects.

2011-01-02 @ 10:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0