Skräp

Det tog mig en halvtimme imorse, sen slog det; "Hur gick det i hockeyn?". Jag scrollade ner i min RSS-läsare och där dök resultatet upp. Förlust, 2-3. Sent mål och palaver i slutsekunden. Klart det skulle varit straff! Som utlandsobservatör ger jag mig själv friheten att döma situationer som jag inte ser.

 

Nåväl, dåliga domare eller inte så har vi nu på egen hand satt oss i en ganska prekär situation. Även om vi är glada över att Fagerwall har kommit in och gett laget någon slags stabilitet igen så känns det fortfarande skrämmande hur skakiga vi stundtals är. Fagerwalls uttalande till SMP skvallrar om att det här laget ännu inte är helt pålitligt.  Men nu får vi lov att bita ihop ännu en gång och vinna mot Almtuna.

 

Vi har två matcher på oss att reda ut det här. Om inte, så får vi förmånen att spela ett par veckor ishockey ytterligare. Något som säkert har en hel rad fördelar om man ser livet från den ljusa sidan. Den där kvalserien och hur den fungerar har vi ju lärt oss genom åren i alla fall.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0