Det fina livet

Igår kväll var jag inbjuden till ambassadör Lars Danielssons residens för lite vinmingel. Ibland är det kul att tillfälligtvis hälsa på i de finare salongerna.
***
Seger mot Borås, på bortaplan. Så var det spöket utraderat och bortglömt. 23/2 2003 vann vi i Borås, sedan har det varit idel förluster. En förlustrad som blivit än värre då det ofta har handlat om kvalserier och andra viktiga matcher. Myntet har två sidor, och den ena är svart och den andra vit. Nu har vi vunnit igen och självförtroendet växer återigen lite. Det är en tunn balansgång vi går och vi fortsätter hålla en trygg marginal neråt iochmed gårdagens seger.
***
För att komma över sviterna efter gårdagens vindrickande så gav jag TV4´s nyskapande 'Allt för Sverige' en chans. Hur man kan ha ett tävlande lag från Sveg utan att ens nämna Larry Pilut förstår jag inte. Det var ju trots allt från Sveg som den lilla amerikanen kom till TAIF inför säsongen 92-93. I Sveg gjorde han 54 poäng på sina 22 matcher innan han gjorde sina 15 säsonger i  Tingsryd för att sedan avsluta karriären...i Karlskrona. Ibland är okunskapen i Sverige skrämmande.
***
'Enjoy the Johner-ride' har blivit Jake-ride. Det är extra kul att det är just Robin Jacobsson som får avgöra med ett sånt mål. Som jag har sagt så många gånger förr, Jacobsson är en av hjältarna som har tagit oss upp i Allsvenskan och som fortfarande är kvar i laget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0