God Jul

Precis som att ni inte har tid att läsa bloggar över jul så har jag ingen direkt lust att blogga. Jag har inlett min julafton med att se 'Gazas Tårar', kanske är det ett bra sätt att få upp ögonen än mer för alla de som inte har det lika bra där ute. Dopparedagen är här och planerna är spikade. Det har varit lilljulafton och julgransklädning med familjen, uppesittarkväll igår, julafton idag, innebandy samt juldagshäng med polarna + sambos, flickvänner och nyfödda imorgon, och till slut stor fest och utgång på annandagen. Med tanke på mitt schema och på att jag hellre spenderar helgen med familj och vänner än framför datorn, så tar den här bloggen nu tar ett välförtjänt juluppehåll.

Förhoppningsvis håller sig världen lugn de närmaste dagarna och vi kan fokusera på de som är oss närmast. I julklapp önskar jag mig återigen en värld där vi bryr oss om varandra, där de rika och starka slutar utnyttja de svaga och där var och en blir slipper bli bedömd utifrån religion, hårfärg eller efternamn. Vi hoppas på en jul där de ensamma får sällskap och där den som fryser finner lite värme. Jag hoppas på en jul som värmer trots att kölden där ute är hård. Jag hoppas ni alla nu kan insupa lite julkänsla och koppla bort det negativa och de frustrerande känslor som har funnits under hösten. Så God Jul till er alla och på återhörande framåt mellandagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0