Beväpna dig med vingar

Det var egentligen tänkt att jag skulle vara i Leksand ikväll, men eftersom jag dessvärre blev mer ledig än vad det var tänkt så lyckades jag klämma in Malmö i lördags, och därmed inget Leksand. De grönvita som är där får klara sig utan mig och verkar få se ett aningen vingklipp TAIF ikväll. Vi har tidigare haft förhållandevis lätt mot Leksand och har tagit förvånansvärt många poäng mot dem. I år har det däremot varit stängt och vi har inte ens lyckats göra mål på dem i år. Att vinna borta mot Leksand ska vi inte förvänta oss i nuläget, men större under har skett och med lite flyt och fortsatt storspel i målet av Zajkowski så ska poäng inte vara omöjligt ikväll. Kul att Jesper Olsson är tillbaka i laget igen efter att ha vässat målformen i Vimmerby (7+1 på 13 matcher).
***
Att Thåström släpper nytt album i februari är väl värt att markera i kalendern.
***
I en annars läsvärd intervju med Dustin Johner gör han ett misstag och bjuder rubriksättarna på en onödig rubrik. Det finns så många andra bra ord man kan använda för att beskriva sin tid i Växjö utan att säga att man älskade den. Nu är misstaget gjort och Johner får pytsa ett par extra mål i veckan om det ska bli julefrid.
***
Ikväll blir det comeback på innebandyplanen med moderklubben. Som hemvändare får jag vara med och träna under mitt besök i Sverige. Det ska bli spännande att se om mitt positionsbyte från brunkande forward i Sverige till spelande back i Korea kommer vara av godo, ytterst tveksamt är jag rädd. Oavsett vilket så ska det bli roligt att träffa laget igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0