Man down

Åh Rihanna, så bra!
***
Jetlagen har varit relativt påtaglig sen jag kom till Korea för snart två veckor sedan. Den första veckan var galen men nu har det börjat ordna till sig. Nu sover jag förhållandevis bra, på rätt tider, men det händer fortfarande att jag brukar vakna upp mitt i natten och det är praktiskt taget omöjligt att somna om igen. Det vanligaste då är att jag sätter på något avsnitt av P3 dokumentär att somna om till. Natten till igår vaknade jag till och insåg att det trots allt spelades hockey i Olofström som jag skulle kunna följa. Klockan var 03.43 när jag satte på datorn. Vi låg under med 0-2 och tredje perioden skulle precis inledas. Det där var jag inte så sugen på att följa så jag stängde av datorn ganska omgående igen.
***
- Det känns mycket inspirerande att vi nu har en av Sveriges mest kända hockeyprofiler Mikael Fahlander i vår sportgrupp säger Asplövens ordförande Erik Hornmalm.

Nåja, känd - ökänd... What´s the difference?
***
Baseball är ofantligt stort i Korea. Mycket av den koreanska kulturen försöker jag förstå och ta till mig. Men jag kommer aldrig att bli så pass naiv att jag kommer försöka säga åt er att baseball är något att ha. Jag kommer troligtvis aldrig att förstå charmen i den här långsammare varianten av bränboll. Dock har jag hittat något jag gillar. Likt golfens drivingranges finns det här och var på gatorna batting-ranges. Man går helt enkelt in i en bur, får ett slagträ av metall och står öga mot öga med en maskin som matar bollar mot dig i en mördande hastighet. Beroende på var du träffar och hur hårt så får du poäng. Ett perfekt sätt imponera på tjejer eller trycka ner nytillkomna korea-besökare, om man så vill.

Kommentarer
Postat av: Haskan

Baseball är riktigt kul om man förstår sporten. Inte så lätt att träffa bollen..

2011-08-28 @ 03:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0