Förståligt, men inte logiskt

2/10 Leksand - Tingsryd‎
18/10 Tingsryd - Rögle
4/11 Tingsryds - Malmö 
6/11 Tingsryds - Leksand

...det var allt Viasat och S24 valde att bjuda på i de TV och nätsändningar för hösten som har presenterats i dagarna. Jag måste säga att jag inte riktigt förstår logiken i de valen. Nog förstår jag att Leksand, Rögle och Malmö drar betydligt fler TV-tittare än vad TAIF gör. Framför allt sändningar från våra hemmamatcher lockar nog inte så många enskilda utsocknes TAIF-supporters (även om det givetvis finns), då majoriteten av de som vill se matchen troligtvis tar sig till Dackehallen. Däremot hade jag gissat att våra bortamatcher nog kunde varit värda att sända som betalmatcher över nätet. Om vi jämför med andra 'mindre' lag med liknande, eller mindre fanbase, så kan vi jämföra våra fyra matcher med Almtunas tio, Trojas nio, Bofors åtta, Oskarshamns sju och Borås sex. De enda som visas mindre än oss är Sundsvall, som bara sänds två gånger. Det finns väldigt många TAIFare som skulle köpa en bortamatch, vilket motstånd det än vore. Definitivt lika många som det finns Trojafans, Almtunafans eller Oskarshamnare i alla fall. Det är jag fullt övertygad om.

Viasat är givetvis ett vinstdrivande företag, och inte någon statlig nyhetskanal som ska vara objektiv och rättvis. Men jag undrar om de ändå inte tjänat lite mer på att fördela matcherna på ett annat vis. Nu är det här en ganska stor petitess och på sätt och vis inte mycket att göra åt, men för en annan som bor utomlands så hade jag gärna sett att ytterligare ett par av våra matcher sändes.

Kommentarer
Postat av: Hallabroan

Håller med att det kanske borde visats någon mer bortamatch, men vi kom sist förra året det spelar nog in en del i det hela.

Bara att klättar högre upp i år så kanske det blir fler matcher till våren, och än bättre nästa år.

2011-08-17 @ 13:21:24
Postat av: Tysken

Du får medhåll från Malmöhåll!

2011-08-17 @ 13:26:08
Postat av: 1923

Tysken från Malmö... Stefan Schwarz?

2011-08-17 @ 13:52:05
Postat av: dasnail

Det var samma för oss (Almtuna) för ett par säsonger sedan. Men sedan har vi ju varit i toppen av allsvenskan och då visade de fler matcher med oss.

2011-08-18 @ 08:24:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0